عمومی ترین سیستم های قفسه بندی

عمومی ترین سیستم های قفسه بندی

عمومی ترین سیستم های قفسه بندی

سیستم های قفسه بندی در بخش های صنعت، خدمات و تجارت و با هدف های گوناگون استفاده می شوند. قفسه بندی های پالت راک، قفسه بندی راک کفپوش دار، قفسه بندی نیم طبقه یا مزنین، قفسه بندی چند ردیفه، قفسه بندی دفتری و قفسه بندی فروشگاهی عمومی ترین نوع این سیستم ها هستند که هر کدام بر اساس اندازه، وزن و ماهیت اقلام و کالاها، ابعاد و طرح مکان مورد استفاده و هدف کاربرد طراحی و ساخته می شوند. آنها برای نگهداری و ذخیره سازی کالا در انبارهای عمومی و صنعتی، بایگانی اسناد در سازمان های مختلف و کتابخانه ها و نمایش کالاها استفاده می شوند.

قفسه بندی پالت راک

پالت شایع ترین ملزومات ذخیره سازی و جز اصلی برای قفسه بندی پالت راک است. سیستم پالت راک برای بزرگ ترین و شلوغ ترین انبارها استفاده می شود که در آن موجودی ها بر روی پالت و با ماشین آلات جا به جایی یا مکانیزم های خودکار در درون قفسه ها بارگذاری و بارگیری می شوند. قفسه بندی پالت راک انواع مختلفی دارد.

قفسه بندی راک کفپوش دار

در این نوع قفسه بندی مواد انبارش بر روی قفسه های ثابت ذخیره می شود و بر روی پالت قرار نمی گیرد. بنابراین نمی توان این مواد را با ماشین لیفتراک یا جرثقیل جا به جا کرد و برای جا به جایی مواد به صورت دستی یا با چرخ دستی به کار می روند. قفسه بندی راک کفپوش دار سبک (لانگ اسپن) و راک کفپوش دار سنگین (بالکی راک) دو نوع اصلی از این قفسه ها هستند که امکان طراحی آنها در چند طبقه و استفاده از ارتفاع انبار وجود دارد. برای جا به جایی بار بر روی راک کفپوش دار سنگین از نقاله نیز می توان استفاده کرد.

قفسه بندی دفتری

قفسه های دفتری برای بایگانی و نگهداری اسناد، پوشه، جعبه تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات مانند دیسک ها و غیره به کار می روند. در ابعاد گوناگون طراحی و ساخته می شوند و این قفسه ها با نظم بخشیدن به اسناد در فضا صرفه جویی می کنند.

هم به صورت ثابت و هم متحرک ساخته می شوند. قفسه بندی بایگانی متحرک برای فضاهای کوچک گزینه مناسب تری است زیرا نسبت به نوع ثابت به فضای کمتری برای نگهداری اقلام نیاز دارد.

قفسه بندی چند ردیفه

این سیستم برای ذخیره سازی موجودی زیاد با اندازه های کوچک انتخابی عالی است. این قفسه ها برای سرمایه گذاری در فضا و ارتفاع طراحی شده اند و می توانند تا جایی که ارتفاع انبار اجازه می دهد و بسته به نیازهای ذخیره سازی به صورت منعطف طراحی و پیاده سازی شوند.

اغلب قفسه های چند ردیفه برای مواد بسیار سبک است که به صورت دستی جا به جا و سازماندهی می شوند. اقلام را در طبقات می توان بر اساس چگالی مرتب کرد و محدودیت های وزن و دستورالعمل های مربوط به این قفسه ها را باید رعایت کرد. مزیت این قفسه ها این است که در هر طبقه می توان یک نوع کالا را ساماندهی نمود و حتی ردیف های مختلف را به کالاهای متفاوت اختصاص داد.

قفسه بندی نیم طبقه یا مزنین

اگر بودجه لازم را داشته باشید و پلان انبار یا مکان نصب قفسه بندی ویژگی های لازم برای استفاده از ارتفاع را داشته باشد، قفسه بندی نیم طبقه یا مزنین انتخاب مناسبی است که میان کف و سقف انبار و در چند طبقه (۲ تا سه طبقه ) نصب می شود. این سیستم برای استفاده بهینه مجهز به بالابر، پلکان و نقاله برای حرکت بین طبقات است.

قفسه بندی فروشگاهی

قفسه های فروشگاهی در بسیاری از خرده فروشی ها جهت نمایش کالا و اقلام به کار می روند و برای دامنه وسیعی از کالاها چه بزرگ چه کوچک، سبک، متوسط و سنگین ارائه می شوند. این قفسه ها همه کاره هستند و به صورت یک یا دو طرفه، گرد و دیواری ساخته می شوند که در هر یک از این گروه ها طرح های مختلفی از سیستم قفسه بندی وجود دارد. قفسه های فروشگاهی بر اساس فروشگاه شما طراحی و سفارشی ساخته می شوند.

 

 

 

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر کاتالوگ ما را دانلود کنید.

10

سال تجربه

300

پروژه های اجرا شده

1200

مشتریان راضی

3000

مشاوره موفق

مقالات مفید و خواندنی

قفسه انبار ایزی راک ریلی
قفسه انبار ایزی راک ریلی

قفسه انبار ایزی راک ریلی قفسه انبار ایزی راک ریلی به منظور نظم بیشتر و همچنین دسترسی آسان به اقلام مختلف استفاده می گردد. سازمان ها درصدد هستند تا بهترین….

بیشتر بخوانید
قفسه انبار ریلی هوشمند
قفسه انبار ریلی هوشمند

قفسه انبار ریلی هوشمند قفسه انبار ریلی هوشمند به‌ وسیله نیروی انسانی بارگزاری می‌گردد و در مدل‌های قفسه بندی پانل راک ثابت، پانل راک متحرک مکانیکی، قفسه بندی پانل راک….

بیشتر بخوانید

گروه صنعتی کاسپین با داشتن کادری متخصص و مجرب آماده ارائه راهکارهای تخصصی در جهت اجرای پروژه کارآمد و کاهش هزینه های شما در روند اجرا می باشد.

مشاوره بگیرید

معرفی اعضا

نظرات مشتریان

ارتباط با ما

برند های محصولات

برند
برند
برند
برند
برند
برند