روشهایی برای قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی

روشهایی برای قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی

روشهایی برای قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی

قفسه بندی استاندارد و چیدمان محصولات در فروشگاه ها خرده فروشی نقش مهمی در جلب نظر مشتری دارد. با روش های مختلف قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی می توان نسبت به جلب نظر مشتری و کسب سود اقدام نمود. از اصول قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی می توان به چیدمان درست کالا در قفسه ها اشاره نمود. از دیگر نکات در قفسه بندی فروشگاهی دسته بندی محصول، درج قیمت، استفاده بهینه از طبقات قفسه بندی و … می باشد.

اهمیت توجه به قفسه بندی فروشگاهی

طراحی و دکوراسیون امروزه نقش مهمی در جلب نظر مخاطب دارد و یکی از مهم ترین راهکار ها جهت ارائه کالا و خدمات می باشد. از این رو در طراحی و دکوراسیون فضا های مختلف از جمله فروشگاه ها از بهترین المان ها بهره گرفته می شود. از جمله بخش های مهم چیدمان فروشگاه های خرده فروشی و عمده فروشی ها قفسه بندی اجناس هست که نقش قابل توجهی در جلب مشتری دارد.از این رو در قفسه بندی فروشگاه ها از بهترین و کارآمد ترین روش ها بهره گرفته می شود.

نقش چیدمان در قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی

زمانی که یک مشتری برای بار اول وارد فروشگاه می شود با توجه به نوع چیدمان و قفسه بندی وسایل تصویری کلی در ذهنش نقش می بندد که در بازدید های آینده او تاثیر دارد. از این رو در قفسه بندی فروشگاه ها باید به چیدمان قفسه استاندارد قفسه ها و وسایل موجود در آن توجه نمود. از جمله اصول چیدمان قفسه های فروشگاهی می توان در معرض دید قرار دادن محصولات برند اشاره کرد. با چیدمان محصولات پر فروش در طبقه اصلی دسترسی خریداران به این محصولات آسان تر می شود.

دسته بندی محصولات

نکته دیگر در قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی دسته بندی کالا و محصولات می باشد. با دسته بندی قفسه ها و اختصاص دادن آنها به محصولات مشخص از سر در گم ماندن و اتلاف وقت مشتری جلوگیری می شود. برای مثال در یک فروشگاه خرده فروشی انواع مواد بهداشتی و شوینده، مواد غذایی، و … در قفسه بندی جداگانه قرار می گیرد. بدین صورت خریدار می تواند با مشاهده برند های مختلف محصول و مقایسه آنها کالا مورد نظر خود را خریداری نماید.

بهره گیری از قفسه های استاندارد

از روش های مناسب برای قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی استفاده از قفسه های استاندارد برای قرار دادن محصولات مختلف می باشد. یک قفسه بندی فروشگاهی استاندارد باید از نظر عرضی و طولی استاندارد بوده و بتوان انواع کالا را به راحتی در آن جای داد. از طرف دیگر ارتفاع بین قفسه ها نیز باید مناسب باشد تا بتوان انواع کالا با ارتفاع مختلف را در آن جای داد. از این رو برای چیدمان فروشگاه های خرده فروشی باید از قفسه بندی های مناسب با طول، عرض و ارتفاع استاندارد بهره برد.

استفاده بهینه از فضای موجود

طراحی دقیق محل قرار گیری قفسه بندی با توجه به فضای موجود یکی از روش های عالی برای قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی محسوب می شود. در هر فروشگاه خرده فروشی متناسب با فضای موجود می توان از انواع قفسه های یک طرفه و دو طرفه بهره برد. به صورت معمول قفسه های دو طرفه در وسط فروشگاه و جهت ارائه اجناس پر فروش تر به کار می رود. از طرف دیگر در هنگام قفسه بندی فروشگاه باید با توجه به فضای موجود فاصله مناسبی برای رفت و آمد مشتری در بین قفسه ها ایجاد نمود.

قرار دادن محصولات پر فروش در قفسه های میانی

از موثر ترین روش های قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی قرار دادن کالا ها و محصولات پر فروش در طبقه های میانی قفسه بندی می باشد. معمولا قفسه های میانی بیشتر در معرض دید بازدید کننده قرار دارد. از این رو با چیدن محصولات مود نیاز و پر فروش در طبقات میانی مشتری به سهولت می تواند کالا را مشاهده و محصول مورد نظر خود را پیدا کند. طبقات پایینی قفسه بندی برای قرار دادن کالا های سنگین مناسب است. بدین صورت مشتری می تواند بدون اعمال فشار زیاد کالا های سنگین را از قفسه بردارد.

اهمیت نمایش محصولات در قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی

مشاهده بصری در هنگام ورود به فروشگاه خرده فروشی اهمیت زیادی دارد. از این جهت باید در قفسه بندی فروشگاهی خرده فروشی به این نکته توجه نمود. چینش کالا ها در قفسه بندی باید به گونه ای باشد که به راحتی مشاهده شود. با توجه به اینکه افراد زمان کمی را به چرخش در فروشگاه و خرید اختصاص می دهند اگر در پیدا کردن کالا دچار سردر گمی شوند منصرف خواهند شد. همچنین قرار دادن اجناس با ابعاد کوچک در طبقات بالایی قفسه بندی محصول را از دید و دسترس خریدار دور می کند.

قرار دادن برچسب قیمت

در کنار کیفیت کالا قیمت محصول نیز در انتخاب خریدار تاثیر دارد.بنابراین با قرار دادن برچسب قیمت در کنار محصولات خریدار می تواند متناسب با بودجه و نیاز خود اقدام به خرید نماید. از دیگر مزایای زدن برچسب قیمت عدم نیاز مراجعه مکرر خریدار به فروشنده جهت اطلاع از قیمت محصول می باشد. در حال حاضر که قیمت انواع کالا در حال نوسان است اطلاع از قیمت روز فروش آنها اهمیت زیادی برای مشتری دارد.

نظم و ترتیب در چیدمان محصولات در قفسه بندی

از دیگر فاکتور هایی که در استقبال مشتری جهت خرید از فروشگاه خرده فروشی تاثیر دارد وجود نظم و ترتیب در چیدمان کالا می باشد. به عنوان مثال می توان به قرار دادن قوطی های کنسرو در یک قفسه بندی بر اساس محتوای قوطی، قرار دادن بسته بندی های حبوبات در یک ردیف اشاره نمود. در این حالت و با تجمع نمونه های مختلف یک کالا خریدار به راحتی و در کمترین زمان می تواند کالا های مورد نیاز خود را مشاهده و انتخاب کند.

تمام سعی و تلاش گروه صنعتی کاسپین در رشت و در استان گیلان، بر این است تا با توجه به گوناگونی زیاد محصولات قفسه بندی  و انواع قفسه بندی ها ، بتواند با مشاوره صادقانه و حرفه ای ، بهترین پیشنهاد را با توجه به نیاز متقاضی به مشتریان گرامی ارایه دهد .

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر کاتالوگ ما را دانلود کنید.

10

سال تجربه

300

پروژه های اجرا شده

1200

مشتریان راضی

3000

مشاوره موفق

مقالات مفید و خواندنی

قفسه انبار ایزی راک ریلی
قفسه انبار ایزی راک ریلی

قفسه انبار ایزی راک ریلی قفسه انبار ایزی راک ریلی به منظور نظم بیشتر و همچنین دسترسی آسان به اقلام مختلف استفاده می گردد. سازمان ها درصدد هستند تا بهترین….

بیشتر بخوانید
قفسه انبار ریلی هوشمند
قفسه انبار ریلی هوشمند

قفسه انبار ریلی هوشمند قفسه انبار ریلی هوشمند به‌ وسیله نیروی انسانی بارگزاری می‌گردد و در مدل‌های قفسه بندی پانل راک ثابت، پانل راک متحرک مکانیکی، قفسه بندی پانل راک….

بیشتر بخوانید

گروه صنعتی کاسپین با داشتن کادری متخصص و مجرب آماده ارائه راهکارهای تخصصی در جهت اجرای پروژه کارآمد و کاهش هزینه های شما در روند اجرا می باشد.

مشاوره بگیرید

معرفی اعضا

نظرات مشتریان

ارتباط با ما

برند های محصولات

برند
برند
برند
برند
برند
برند